Kasım 26, 2022

Diyarbakır Haber

Diyarbakır Haberleri

Mevsimsel Duygudurum Bozukluğu: Türkiye’de kış hüznünü yenmek

SAD, Mevsimsel Afektif Bozukluğun kısaltmasıdır ve insanlar için yılın bu zamanlarında, yaz mevsiminin sona erdiği ve soğuk kış aylarının yakında başlayacağı bu zamanlarda ortaya çıkma eğilimindedir. bileceksiniz çünkü kısaltması gibi, üzgün hissedebilirsiniz. Gurbetçiler için, özellikle kış tatili mevsimi yaklaştıkça, hava soğudukça ve yağmur yağdıkça, SAD yılın bu zamanında çirkin başını kaldırabilir.

Ama üzülmeyin, olumsuz bir zihniyeti tersine çevirmenin gerçekten birçok olumlu yolu var, özellikle Türkiye’de, doğru yöntem ve araçlara sahipseniz, mevsimsel Duygudurum Bozukluğu ile mücadele etmeyi zaman ayırarak yapabilirsiniz. duygusal dayanıklılık, bilgi edinin ve fiziksel gücünüzü artırın.

SAD, mevsimlerle ilgili bir depresyon şeklidir. Birçokları için sonbaharın sonunda başlar ve bahar mevsimi yüzeye çıktığında minnetle bırakır. “Kış hüznü” olarak da bilinen bir korkuya kapılmadan önce kendinizi yakalamanın, ruh halinizi ve motivasyonunuzu yüksek tutmanın birçok yolu vardır. Sahip olup olmadığınızı merak ediyorsanız, SAD semptomları arasında çöplükte hissetme, uyku sorunları yaşama, ilham ve enerjiden yoksun olma, umutsuz hissetme ve rahat yiyecekler isteme eğilimi vardır.

Türkiye’de bizim için harika olan şey, motive, iyimser ve iyi bir ruh halinde kalmanızı sağlamak için bir dizi geleneğin ve yaşam tarzlarına dahil edilebilecek olası etkinliklerin olmasıdır. Bunu yapmanın ana yolları, dışarı çıkmanızı, iyi bir uyku almanızı, sağlıklı beslenmenizi, egzersiz yapmanızı ve sosyalleşmenizi sağlamaktır.

İşte bu kış Türkiye’de kendinizi başarılı ve iyi hissetmeye bir adım önde başlamanın yollarının bir listesi.

güneş al

Mümkün olan günlerde dışarıda ve güneşte olmak, hayattaki en basit zevklerden birinin tadını çıkarmanın en iyi yollarından biridir. SAD tedavilerinden biri aslında dış mekan ışığını taklit etmek için uygulanan bir ışık tedavisi şekli olan fototerapidir. Bu aynı zamanda çöplükteyseniz de bir seçenek olsa da, mümkünse gününüzü, hava izin verdiğinde güneşli ve açık havada olabileceğiniz şekilde planlayın. Bunun için fikirler yürüyüş yapmak, deniz kenarındaki bir bankta bir torba ayçiçeği çekirdeği ile oturmak, bahçe işleri yapmak veya bir çay bahçesinde kitap okumak olabilir.

Sirkadiyen ritim

SAD’nin en önemli olumsuz etkilerinden biri, insanların uyku düzenini nasıl bozabileceğidir. İster çok fazla uyuyun, ister çok az uyuyun, ister kesintiye uğrayın, sirkadiyen ritminize dikkat ederseniz, ruh hali değişimlerini etkileyen bu çok önemli faktörü iyileştirme şansınız çok daha yüksektir. Yaz mevsiminde, özellikle Türkiye’de insanlar akşam geç saatlerde ve hatta sabahın erken saatlerine kadar uyuma eğilimi gösterirler, ancak yaz mevsimi sona erdiği için bu, aslında daha erken uyumak için bir fırsattır. ve doğal gün ışığından en iyi şekilde yararlanmak için daha erken uyanın. Sirkadiyen ritmimizin en büyük bozucuları, televizyon ve diğer yayılan teknolojilerden gelen kafein ve mavi ışıklardır. Bu kış, bir bitki çayı içmeyi deneyin, hatta daha iyisi, Türkiye’nin kış mevsimi orkide kökü bazlı içeceği, akşamları kafein yerine salep içmeyi deneyin. Kesinlikle geceleri sosyal medyada gezinmeyi bırakmanız tavsiye edilir ve uzmanlar yatmadan önce televizyon izlemeyi azaltmayı önerecek kadar ileri giderler. Uyumadan önce tavla oynamaya, kitap okumaya, el işi veya proje üzerinde çalışmaya, bir dil öğrenmeye, bir enstrüman çalmaya veya müzik ya da podcast dinlemeye ne dersiniz?

Sağlıklı beslenme

Haftalık yerel çiftçi pazarlarından birinde alışveriş yaparak spor, güneş ve eğlenceyi bir arada yaşamaya ne dersiniz? Bu pazarlarda, gerçekten deneyebileceğiniz en taze ve en uygun mevsimlik ürünler, kuruyemişler, peynirler ve zeytinlerin yanı sıra bitki çayları gibi doğal ilaçlar ve kudret nar gibi tentürler bulabilirsiniz. Kış ayları aynı zamanda mayalanmış, neredeyse elma sosu tadında bir içecek olan boza ve/veya kaymaklı saleplerin de zamanıdır.

Egzersiz yapmak

Çalışmalar, sabah güneş ışığında olmanın özellikle uyku düzenini düzenlemek ve jet lag’ı düzeltmek için yararlı olduğunu gösterdiğinden, egzersiz içeren sağlam bir sabah rutinine sahip olmak sirkadiyen ritminizi sıfırlamak için idealdir. Türkler yürümeyi sever ve bu nedenle ülke orman parkurları, sahil bisiklet ve yürüyüş yollarının yanı sıra yaya gezinti yollarıyla doludur. Çoğu belediye, parklarda kuvvet antrenmanı egzersiz makineleri kurdu veya bir spor salonuna katılabilir. Birçoğunun bilmeyebileceği en önemli ipucu, bazı otellerin spor salonlarına ve kaplıcalarına sezon dışı aylık üyelikler sunacağıdır.

Sosyalleştirmek

Kış, yerel satıcılarınızı ve komşularınızı tanıyabileceğiniz ve onların çay veya tavla (tavla) tekliflerinden yararlanabileceğiniz zamandır. Ya da bir Türk hamamına gidebilir veya ülkenin birçok doğal kaplıca destinasyonlarından bazılarında termal banyo yapabilirsiniz. Türkiye’nin birçok bölgesinde ayrıca egzersiz ve sosyalleşmeyi ikiye katlamanın harika yolları olan yürüyüş, koşu ve çöp temizleme grupları vardır. Bir hayır kurumuna gönüllü olmak veya grup kursu şeklinde yeni bir dil, sanat formu, müzik aleti veya zanaat öğrenmek, yeni arkadaşlar edinmenin ve yeni bir beceri kazanmanın en iyi yollarından biridir. Nereden başlayacağınız konusunda tavsiye almak için yabancı gurbetçi Facebook gruplarından yardım isteyin veya her zaman yerel muhtara, yerel bölge yetkilisine başvurabilirsiniz, belediyeler de zaman zaman çeşitli eğitim kursları sunar.

DiyarbakırHaber Bülteni

Türkiye’de, bölgesinde ve dünyada neler olup bittiğini takip edin.

BENİ KAYDET

İstediğiniz zaman abonelikten çıkabilirsiniz. Kaydolarak Kullanım Koşullarımızı ve Gizlilik Politikamızı kabul etmiş olursunuz. Bu site reCAPTCHA tarafından korunmaktadır ve Google Gizlilik Politikası ve Hizmet Şartları geçerlidir.

.